U17
Hemsida

FAQ

* En fråga om kläder: Kommer P05 att ha någon materialdag på intersport, och ska träningskitet ha namntryck?
->

Vi har inte planerat in en gemensam matrialdag för P05. Alla föräldrar

får själva åka till Intersport och köpa kläder om man väljer att köpa

dem. Vi har heller inte diskuterat någon policy om hurvida vi skall

ha/icke ha förnamn/efternamn/initialer på tröjorna/träningsoverall. Det

är m.a.o valfritt. Att tänka på: Om ni vill ha namn och har söner och

döttrar som ärver kläder så kan det var smart att välja efternamn. Om

man vill ha extra tryck med namn tar det lite extra tid att få kläderna.



* Vad kostar det att vara med och vad ingår?
->

2016 betalde vi ca 2000 kr i medlemsavgift/spelaravgift till Ängby IF. Det blir förmodligen en liknade avgift i år. Spelaravgiften används till att täcka kostnader för domaravgifter, matchtröjor, försäkringar och annat.

Därtill kommer vi att hyra in professionella tränare från SVFA som kör träningar med gruppen ca en gång per vecka. Detta är frivilligt och kostnad beror på antalet deltagare. Info mailas när det blir aktuellt.

Utöver detta har vi en lagkassa som vi skall ha för löpande utlägg såsom hall och planhyra under vintersäsong, cuper under ordinarie säsong, lagfester, etc. För 2016 vardenna kostnad 600 kr. Det blir förmodligen en liknande avgift i år. Denna är obligatorisk.



* Min son är född 2005. Får ha vara med och spela med P05?
->

Vi välkomnar alla nya killar som vill spela fotboll och är födda 2005

att provspela för vår trupp. Efter 3 provträningar så tar vi en diskussion om hur det känns.

Är er son intresserad att börja spela hos oss så maila:

Namn, personnummer, adress, mob nr och mailadresser till anhöriga till:

lars.munther@gmail.com



* Får man ha med egen boll till träningarna?
->

Ja, men vi vill då att man ta med en en boll med storlek 4.

Märk då upp bollen med namn och telefon nr.



* Jag har märkt att jag får massor av mail från bokningssystemet. Måste jag verkligen svara på alla mail?
->

Anledningen till att vi kör med ett bokningsysetm för alla träningar även om det är

fasta tider är flera:
1) För att vi skall se ungefär hur många barn och tränare vi

blir till varje träning. Det är stor skillnad på hur många ledare som

behövs beroende på om det är 15 eller 40 barn som kommer. Därför

vill vi att ni svarar Ja/Nej på bokningarna. Om ni gör detta slipper

ni även påminnelsemail.
2) Utöver planering så används svaren som underlag

för rapportering av närvarostatistik. Denna används i sin tur till

LOK-stöd som genererar pengar till föreningen. Om ni inte svarar måste administratören manuellt gå in och registrerar detta i efterhand vilket skapar extra jobb för honom/henne.
3) Närvarostatistik används även som underlag till matchuttagningar/cuper.





Md adidas
Tempsnip
Md stiftelsen fair play 1
Md yepstr logga
Md rf sisu stockholm vertical color pos rgb 2019
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub