Nytt år - ny styrelse

Publicerad 2020-02-20 13:49
Ängby IF genomförde årsmöte 2020

19:e februari genomfördes årsmötet inom Ängby IF då verksamheten och resultatet för 2019 sammanfattades och planerna för 2020 presenterades. All information kan hittas på hemsidan här https://angbyif.myclub.se/menu/pages/456

- Vi har ett år bakom oss där vi tagit ytterligare kliv både sportsligt och organisatoriskt. Inom fotbollen blir vi både fler och bättre och det är glädjande att se att så många lag utvecklas i en positiv riktning, inom alla ålderskullar och för både pojkar/herrar och flickor/damer. Inom innebandyn har vi en framgångsrik A-lagstrupp på herrsidan, men tunnare i ålderskullarna därunder. Däremot ser det bättre ut på barn- och ungdomssidan där vi har en bred bas som växer, säger ordförande Oskar Ahnfelt.

- Vi har också fortsatt att engagera oss i frågor som utvecklar en sund barn- och ungdomsidrott, till exempel genom initiativet Samspel Stockholm. Det är också glädjande att stiftelsen Dunross valt att återigen stötta vår förening, vilket vi ser som bevis på att vår riktning är rätt.

Såhär ser årets styrelse för Ängby IF ut:

Från vänster: Peter Hamnström, Rebecka Leffler, Anna Zerne, Gilbert Bissmarck, Åsa Ransmyr, Oskar Ahnfelt, Gunilla Brogren, Christoffer Bjäreborn, Magnus Lanzén

Md adidas
Tempsnip